Τα θέματα πτυχιακών εργασιών για το χειμερινό εξάμηνο του 2025 που παρουσιάστηκαν στο Open Day ακολουθούν. Εάν σας ενδιαφέρουν κάποια από αυτά, θα είναι χρήσιμο να έρθετε σε επικοινωνία με τους αντίστοιχους επιβλέποντες Καθηγητές και Ερευνητές για την παροχή περισσότερων πληροφοριών. Όλα τα ακόλουθα θέματα είναι υποψήφια για το βραβείο καλύτερης πτυχιακής εργασίας.
![]() |
Ομομορφικό φιλτράρισμα εικόνας Αντικείμενο της εργασίας είναι η υλοποίηση λύσης που θα εφαρμόζει το ομομορφικό φίλτρο σε έγχρωμες εικόνες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη μετατροπή της εικόνας στη μορφή YCbCr, στην οποία το κανάλι Y είναι grayscale. Αφού εφαρμοστεί το φίλτρο στο καναλι Y, με επιστροφή σε μορφή RGB θα έχουμε την έγχρωμη εικόνα, κατάλληλα φωτισμένη. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Μελέτη του καταλόγου μουσείων και πολιτιστικών χώρων Ζητούμενο της παρούσας πτυχιακής είναι η εξαγωγή στοιχείων από το σύστημα Οδυσσέ-ας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Τα στοιχεία μπορούν να εξαχθούν είτε χειροκίνητα είτε μέσω αυτοματοποιημένου crawling. Στη συνέχεια θα στοιχεία αυτά θα αναλυθούν για την εξαγωγή στατιστικών στοιχείων. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Εκλαΐκευση της επιστήμης
Ζητούμενο της παρούσας πτυχιακής είναι η ανάπτυξη ενός βίντεο εκλαΐκευσης της επι-στήμης, όπως για παράδειγμα το How to fossilize...yourself της Phoebe A. Cohen, με βάση το πρόσφατο δημοσιευμένο έργο του Εργαστηρίου. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Διαχρονική εξέλιξη δημογραφικών στοιχείων καθηγητών πανεπιστημίων Ζητούμενο της παρούσας πτυχιακής είναι η μελέτη του καταλόγου των καθηγητών και η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο (ενδεχομένως) μεταβάλλονται τα δημογραφικά στοι-χεία (πχ φύλλο, ηλικία) όσων έχουν εκλεγεί σε κάθε χρονική περίοδο. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Εφαρμογή Αναγνώρισης Προτύπου σε Προβολή Εικόνας και Εναλλαγής Προβολής Σκοπός της εργασίας είναι να αξιοποιήσει την προβολή ενός projector και μια απλή κάμερα ώστε να μπορεί να παρουσιάσει δυναμικό περιεχόμενο. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Ανάλυση Δεδομένων Λημματογράφησης (Στατιστικά Στοιχεία) Σκοπός της εργασίας είναι να αξιοποιήσει ένα σύνολο δεδομένων τα οποία έχουν προκύψει από την ψηφιακή λημματογράφηση ενός λεξικού ώστε να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο δημιουργείται ένα λήμμα. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Ανάλυση Δεδομένων Λημματογράφησης (Σημασιολογική Διασύνδεση) Σκοπός της εργασίας είναι να αξιοποιήσει ένα σύνολο δεδομένων τα οποία έχουν προκύψει από την ψηφιακή λημματογράφηση ενός λεξικού ώστε να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο κάθε λήμμα μπορεί να διασυνδεθεί σημασιολογικά με άλλα λήμματα σύμφωνα με την ανάλυση του κειμένου του. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Δημιουργία Αυτοματοποιημένου AR/ER περιεχομένου (Web AR) Σκοπός της εργασίας είναι να αξιοποιήσει ένα σύνολο από δεδομένα ψηφιοποίησης αντικειμένων πολιτισμού και να χρησιμοποιήσει βιβλιοθήκες δημιουργίας webAR ώστε να δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής Augmented Reality μετά από αναγνώριση του αντικειμένου. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Δημιουργία Αυτοματοποιημένου Παιχνιδιού από Μεταδεδομένα Αντικειμένων Πολιτισμού Σκοπός της εργασίας είναι να αξιοποιήσει ένα σύνολο από δεδομένα ψηφιοποίησης αντικειμένων πολιτισμού τα οποία είναι οργανωμένα σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ψηφιοποίησης και σύμφωνα με αυτά να δημιουργεί δυναμικά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Προσομοιωτές Ρομποτικής Ο βασικός στόχος της εργασίας είναι η συστηματική αξιολόγηση και η συγκριτική ανάλυση διαδεδομένων προσομοιωτών (simulators) ρομποτικών συστημάτων, όπως ενδεικτικά οι Gazebo, Webots, V-REP/CoppeliaSim, Isaac Sim, RoboDK, κ.ά. Σκοπός είναι να προσδιοριστεί ποιος προσομοιωτής είναι ο καταλληλότερος για διάφορα ρομποτικά σενάρια και εφαρμογές, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνικές απαιτήσεις και τους περιορισμούς του κάθε εργαλείου. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Η Υπολογιστική Σκέψη στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο Η εργασία θα εστιάσει στην ανίχνευση και ανάλυση του τρόπου με τον οποίο η Υπολογιστική Σκέψη (Computational Thinking) καλλιεργείται στη διεθνή και ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η εργασία θα αποτυπώσει διεθνείς πρακτικές, θα συγκρίνει παιδαγωγικές προσεγγίσεις (Scratch, unplugged, ρομποτική) και θα εντοπίσει τις ομοιότητες και διαφορές με το ελληνικό πλαίσιο. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την Ψηφιακή Πολιτειότητα Η εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός διαδραστικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού που εισάγει μαθητές Δημοτικού στις βασικές αρχές της ψηφιακής πολιτειότητας: (α) ασφα-λής χρήση του Διαδικτύου, (β) σεβασμός προσωπικών δεδομένων, (γ) ορθή διαδικτυακή συμπεριφορά και (δ) κατανόηση του ψηφιακού αποτυπώματος. Αντικείμενο της εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός, ανάπτυξη και παιδαγωγική αξιολόγηση ενός παιχνιδιού τύπου serious game. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Στάσεις απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη Η εργασία θα διερευνήσει τις στάσεις, αντιλήψεις και επίπεδα αυτο-αποτελεσματικότητας φοιτητών πληροφορικής απέναντι στις έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης και της υπολογιστικής σκέψης. Η έρευνα υλοποιείται με ποσοτική μεθοδολογία και αξιοποιεί επαληθευμένα ψυχομετρικά εργαλεία, κατάλληλα προσαρμοσμένα. Στόχος είναι να αποτυπωθεί το προφίλ στάσεων και αντιλήψεων των φοιτητών, να εντοπιστούν τυχόν διαφορές (ανά φύλο ή έτος σπουδών), και να αναδειχθούν παράγοντες που προβλέπουν την πρόθεση επαγγελματικής ή ακαδημαϊκής ενασχόλησης με την τεχνητή νοημοσύνη και της υπολογιστική σκέψη. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων 21ου αιώνα Η παρούσα εργασία στοχεύει στη συγγραφή μιας αναλυτικής μελέτης (essay/report) που παρουσιάζει με ποιον τρόπο οι τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευ-ση για την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η εργασία έχει περιγραφικό και αναλυτικό χαρακτήρα (όχι ερευνητικό) και πρέπει να βασίζεται σε βιβλιογραφικές πηγές, όχι σε προσωπική γνώμη ή νέα δεδομένα. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Ανάπτυξη VR παιχνιδιού για υποστήριξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων συνεργατικότητας Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός διαδραστικού παιχνιδιού Εικονικής Πραγματικότητας (VR), το οποίο θα σχεδιαστεί ώστε να ενισχύει και να υπο-στηρίζει τις δεξιότητες συνεργατικότητας μεταξύ των χρηστών. Το παιχνίδι θα βασίζεται εννοιολογικά σε συνεργατικά σενάρια τύπου “problem-solving challenge”, εμπνευσμένα από το COPE test, όπου 4 συμμετέχο-ντες καλούνται να συνεργαστούν για την επίλυση ενός κοινού στόχου (π.χ. συναρμολό-γηση ενός παζλ). Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Εικονική Αναβίωση της Ακρόπολης των Μυκηνών Ανάπτυξη μιας αυτόνομης VR εφαρμογής όπου ο μαθητής δεν παρακολουθεί απλώς ένα βίντεο 360°, αλλά "περπατάει" σε μια τρισδιάστατη αναπαράσταση της Ακρόπολης των Μυκηνών. Ο μαθητής μπο-ρεί να τηλεμεταφερθεί (teleport) σε συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος (Πύλη των Λεόντων, Θησαυ-ρός του Ατρέα). Κοιτώντας ένα κτίριο ή ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος για λίγα δευτερόλεπτα (gaze-based interaction), εμφανίζεται ένα παράθυρο με απλοποιημένες πληροφορίες, εικόνες ή μια σύντομη αφήγηση. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Οι Άθλοι του Ηρακλή: Ένα Gamified VR Παιχνίδι Μυθολογίας Η κατασκευή μιας σειράς από μίνι-παιχνίδια (mini-games) σε VR, όπου κάθε ένα αντιστοιχεί σε έναν άθλο του Ηρακλή. Τα παιχνίδια θα απευθύνονται σε παιδιά 9 ως 12 ετών, θα είναι μέτριας δυσκολίας και θα απαιτούν μέθοδο επίλυσης προβλήματος. Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας για να παίξουν το παιχνίδι. Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Περιεχομένου με χρήση του ClassVR Λήψη φωτογραφιών/βίντεο 360° από έναν τοπικό χώρο ενδιαφέροντος, ενσωμάτωση πληροφοριών και δημιουργία εικονικής περιήγησης, υλοποίηση μαθήματος σε μια σχολική τάξη και αξιολόγηση της εμπειρίας μέσω ερωτηματολογίων Αναλυτική περιγραφή |
![]() |
Αξιολόγηση Ευχρηστίας και Εμπειρίας Χρήστη της Πλατφόρμας ClassVR Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την υιοθέτηση του ClassVR από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθ-μιας/δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις και ποια τα πλεονεκτήματα που αντιμετωπίζουν κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός μαθήματος; Παρατήρηση εκπαιδευτικών καθώς χρησιμοποιούν το portal του ClassVR για να δημιουργήσουν ένα πλάνο μαθήματος, διεξαγωγή συνεντεύξεων και διανομή ερωτηματολογίων, ανάλυση των αποτελεσμάτων για την εξαγωγή προτάσεων βελτίωσης της πλατφόρμας ή για τη δημιουργία ενός οδηγού καλών πρακτικών για εκπαιδευτικούς. Αναλυτική περιγραφή |
Posted on 2025-11-08
All of our news here