Εργαστήριο Γνώσης και Αβεβαιότητας

Knowledge and Uncertainty Research Laboratory

Τα παιχνίδια στην εκπαίδευση


«Σταμάτα επιτέλους να διαβάζεις & πήγαινε στο δωμάτιό σου να παίξεις!»


Η Ερευνητική Ομάδα Γνώσης και Αβεβαιότητας (ΓΑΒ LAB) συνεργάζεται με το Εργαστήριο Επικοινωνίας Ανθρώπου Μηχανής και Εικονικής Πραγματικότητας (HCI-VR LAB) για τη διοργάνωση ημερίδας με αντικείμενο τη χρήση των παιχνιδιών και των νέων μέσων στην εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο φέρνουν στην Τρίπολη τον Κώστα Καρπούζη, πολυβραβευμένο επιστήμονα του χώρου, για μια συναρπαστική ομιλία την Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου, στις 11:00 στο αμφιθέατρο, της σχολής Οικονομίας, Διοίκησης και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Η ομιλία είναι ανοιχτή για το κοινό και απευθύνεται κύρια στους προπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος.


Σε συνδυασμό με την ομιλία, το ΓΑΒ LAB και το HCI-VR LAB, με την καθοδήγηση του κ. Καρπούζη, έχουν σχεδιάσει εφαρμοσμένες δράσεις παρουσίασης των νέων τεχνολογιών σε παιδιά μαθητικής ηλικίας. Στις δράσεις αυτές μαθητές και φοιτητές συνεργάζονται για να αποτυπώσουν σημεία της πόλης μας με κινητά τηλέφωνα και tablets και δημιουργούν εφαρμογές που μεταφέρουν τους χρήστες από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου στην καρδιά της Τρίπολης.


Οι διοργανωτές θα εκδόσουν βεβαιώσεις τόσο για την παρακολούθηση της ομιλίας όσο και για τη συμμετοχή στο εργαστηριακό μέρος της ημερίδας. Για την έκδοση των βεβαιώσεων είναι απαραίτητη η εγγραφή, έως και την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου, με χρήση της ηλεκτρονικής φόρμας που είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση https://goo.gl/dATUSH (Google Form).


Για το εργαστηριακό μέρος της ημερίδας οι διαθέσιμες θέσεις είναι περιορισμένες οπότε θα γίνει επιλογή ανάμεσα σε εκείνους που θα εκφράσουν την επιθυμία συμμετοχής.


Επικοινωνία
Φίλιππος Παππάς, υπεύθυνος συντονισμού
phil.pappas@uop.gr
6942851556


Συνοπτικό πρόγραμμα ημερίδας

11:00 Προσέλευση και έναρξη ομιλιών
11:30   Ομιλία Κώστα Καρπούζη με θέμα «Σταμάτα επιτέλους να διαβάζεις και πήγαινε στο δωμάτιό σου να παίξεις!»
Κεντρικό αμφιθέατρο Σχολής Οικονομίας, Διοίκησης και Πληροφορικής
14:30 Εισαγωγή στο εργαστήριο από τον Κώστα Καρπούζη
Αίθουσα Ι4 Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
15:00 Εργαστήριο με θέμα «Εικονική πραγματικότητα με εύκολα υλικά»
Εργαστήρια υπολογιστών Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών


Βιογραφικό κεντρικού ομιλητή

Ο Δρ. Κώστας Καρπούζης (Dipl. Ing., PhD) εργάζεται από το 2002 σαν Ερευνητής Β’ στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ και έχει διατελέσει διδάσκων Π.Δ. 407/80 στο ΕΜΠ και το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Ο κ. Καρπούζης έχει δημοσιεύσει συνολικά 38 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, 22 κεφάλαια σε βιβλία και 101 ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια.


To 2010 κλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρουσιάσει τη Συναισθηματική Υπολογιστική σαν Τεχνολογία Αιχμής σε περιβάλλοντα e-inclusion. Το έργο Siren, στο οποίο διετέλεσε Τεχνικός Διευθυντής, βραβεύτηκε σαν Best Serious Game in Europe από την Serious Games Society (2013), ενώ βρίσκεται στην 4η θέση της λίστας Great Examples της επιτροπής Office of Science and Technology Policy του Λευκού Οίκου.


Από το 2006 μέχρι το 2010, συμμετείχε ενεργά στη δραστηριότητα Emotion Incubator (EMOXG) του W3C και από το 2007 είναι εκλεγμένο μέλος της εκτελεστικής επιτροπής (executive committee) της ένωσης Association for the Advancement of Affective Computing. Το 2010 εξελέγη Student Activities Chair για το IEEE Greece και προσκλήθηκε από τη μονάδα ICT for Inclusion της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να παρουσιάσει τη συναισθηματική υπολογιστική σαν δυνητική τεχνολογία για την άρση των κοινωνικών αποκλεισμών.


Από το 2014 είναι Εθνικός Πρεσβευτής για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Europe Code Week) και ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας Girls go Coding για την προώθηση του αλφαβητισμού στον προγραμματισμό στα κορίτσια και τις γυναίκες. Αρθρογραφεί στο openscience.gr/ και είναι μέλος της κριτικής επιτροπής για τους διαγωνισμούς Famelab Greece και Global Game Jam Greece. Το 2012 ήταν συντονιστής της Ελληνικής Βραδιάς του Ερευνητή (Researchers’ Night) και δίνει ομιλίες στο ευρύ και το εκπαιδευτικό κοινό για την προώθηση της χρήσης παιχνιδιών στην εκπαίδευση.


Περισσότερες πληροφορίες για αυτόν θα βρείτε εδώ και εδώ.